top of page

התפתחות בטוחה

אפתח בהשתתפות בצער ומחזק מרחוק את משפחות הנופלים במלחמה, משפחות החטופים וכן גם משפחות הרוכבים שנופלים, נפצעים לפעמים קשה ואף רע מזה. כן, הייתי עד בעצמי להנשמה של רוכב ששבר את מפרקתו בזמן רכיבה עם חברים ולצערי נפתר, מאד מאד עצוב.


תחום האופניים מתפתח מהר, וכמי ש20 שנה כבר בתחום, אני יכול להעיד שבשלוש שנים האחרונות, התחום עשה קפיצה אדירה, והרבה בזכות האופניים החשמליים.




ההתפתחות היא בעיקרה בגאומטריה של האופניים ובאפשרות לרכב עם אופניים מאד קלים עם גאומטריה מאד אגרסיבית שנותנת ביטחוןף ולרכב מקטעים טכניים, תלולים יותר, וכן גם מסוכנים יותר.

ההתפתחות היא גם כמובן בתחום האופניים החשמליים שנעשים קלים יותר, חזקים יותר ומהירים יותר.


אם בעבר הייתי צריך לעבור את השלבים של זנק קשיח, בניית כושר וטכניקה, מעבר לאופני שיכוך מלא ויחסית באופן הדרגתי להתקדם וכך לרכב במקומות ומקטעים יותר טכניים, תלולים ומהירים...היום אופניים חשמליים נותנים מיידית את האפשרות להגיע רחוק יותר, גבוה יותר ולכל המקומות שמתחשק לי, בין היתר מקומות שדורשים טכניקה מדוייקת ומשוייפת היטב.


דבר נוסף שאסור לשכוח הן הרשתות החברתיות שמאשפרות שיתוף מהיר וויזואלי של כל המקומות שרוכבים בהם.

אם בעבר הייתי צריך להכיר רוכב שיכול להוביל אותי, ואולי על הדרך היה מזהה שאני חדש ואולי גם היה מזהיר או אפילו מונע ממני להגיע למקום מסויים...היום אני צופה בסרטון, מתלהב, מוריד מסלול לסלולרי ועם חבר הולכים לרכב באותו מקום שאולי כלל לא מתאים לי.





אז בואו נסכם עד כה -


  • טכנולוגיה שמתבטאת בגאומטריה, משקל ואפשרויות שלא היו קיימות בתחום האופניים הרגילים

  • טכנולוגיה מהירה בתחום האופניים החשמליים

  • רשתות חברתיות ושיתוף מהיר


כל אלה ועוד, מסכנים אתכם, אותנו הרוכבים.


מה הפיתרון?


  • מודעות

  • עדיף להיות ארנב חי שמוכן לרכיבה הבאה מאריה פצוע שמושבת

  • למידה


כדי לפשט את העניין אני נותן כאן רק שלושה דברים שאם תבצעו, סיכוי הפציעה שלכם ירד משמעותית.


מודעות וזהירות -


כל רכיבה, ובמשך הרכיבה - תהיו מודעים לסכנות, זה ספורט מ ס ו כ ן!


כל מסלול, סינגל או אלמנט שאתם פחות מכירים, תורידו מהירות, לכו ברגל ובידקו את האתגרים בעניים. לא לזלזל, לא למהר, זה יציל אתכם. אני יכול לספר שהריסוק הכי נוראי שלי קרה למרות שבדקתי ברגל ובעין ירידת סלע שעדיין הצליחה להפתיע והגלגל הקדמי נתקע ועפתי מגובה של 2 מטר על סלעים.


אני רואה יותר מידי רוכבים שאיך שהסינגל מתחיל, הם משחררים ברקסים, כאילו זה לא בשליטתם, ואז מופתעים.

אז שימרו על שליטה, תראו שבכל מקטע בסינגל אתם בשליטה, במהירות הנכונה לרמה הטכנית שלכם.


למעשה לא מעט רוכבים, אינם מודעים או מזהים נכונה את רמת הטכניקה שלהם ולא אחת חושבים שהם ברמה גבוהה יותר מרמתם האמיתית ובגלל הפער הזה, הרוכב מסתכן יותר מאשר מה שאמור.

כשאני חושב שאני יותר ממה שאני, אני בוחר קוים ורוכב במהירות שלא מתאימה, בעיקר כשקורה משהו, כשמפשהו מפתיע אותי.


כן אתם מסוגלים לרכב מהר או במדרון התלול הזה או לפצח קטע טכני מורכב שדורש תנועת גוף ושיווי משקל מדוייק. אך האם ברגע של הפתעה הגוף באופן אוטומטי מניסיון ותרגול רב, יידע לבצע תיקון? להיחלץ?


עדיף טיפה להיות ארנב ולהישאר חי מאשר אריה פצוע בבית שלא רוכב בסופ״ש הקרוב.




למידה נכונה -


מהי למידה נכונה?


למידה נכונה היא הדרגתית. כלומר, אני בוחר להתאמן, לתרגל, לרכב מסלולים שבתחילה פשוטים וקלים יותר, מבחינת האורך והרמה הטכנית הדרושה, ועם הזמן אני מעלה את המרחק והרמה הטכנית הדרושה במסלולים השונים.


אני מתאמן ליד הבית בסביבה סטרילית ופשוטה, עושה חזרות על עמידת מוצא, ירידת גרמי מדרגות, עולה ויורד מדרכה, פניות ועוד.


למידה נכונה דורשת סבלנות ועקביות והתמדה, כלומר אני נותן את הזמן ללמוד דברים, נותן זמן לצבירת ניסיון, אני רוכב את אותם מסלולים וכל פעם מוסיף אתגר נוסף כמו קצב, עליה או מדרגה ספציפית וכדומה.


למידה נכונה אומרת שאני קורא וצופה בסרטוני הדרכה, ומנסה לתרגל בשטח. אני מצלם את עצמי ומסתכל מה עשיתי ומשווה עם סרטון ההדרכה.


ולסיכום, גם לוקח הדרכה אישית, פנים מול פנים, כשמדריך רואה את השגיאות ומתקן אותן. לפעמים אין חלופה טובה יותר מאשר הדרכה.


אז שימרו על אצמכם, היזהרו מלקיחת סיכונים מיותרים ותשקיעו בטכניקה כי היא זו שתשמור עליכם!








Comments


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page